Retur och byte

RETURER

Vi har 30 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara.

För att vara berättigad till retur måste samtliga av följande punkter vara uppfyllda:

  • Produkten ska ligga kvar i obruten originalförpackning (innerförpackningen får inte manipuleras)
  • Produkten ska vara oanvänd
  • Produkten och förpackningen är i fullt säljbart skick när den mottas tillbaka till vårt lager.

Om du fått en ersättning och nu vill returnera varan måste du returnera både ersättningsvaran och originalvaran. Om båda artiklarna inte returneras kan vi inte ta emot en återbetalning.

Alla returer måste vara daterade inom 30 dagar från leveransdatum. Om returen överskrider 30-dagarsperioden eller anländer i extremt använt skick, kommer den inte att accepteras och en återbetalning, byte eller ersättning kommer att nekas.

Om du är berättigad till retur eller byte baserat på vår policy kan du skicka din produkt till oss. Se adress här »

Den följesedel/kvitto som skickas med din beställning är inte en returetikett. Zendor.se erbjuder inte returetiketter eller ansvarar för returfrakt. Fraktkostnader återbetalas ej.

Om ditt paket vägras eller returneras till oss ('Retur till avsändare'), kommer du att stå för returfraktkostnaderna. Paket som avvisas är föremål för ytterligare avgifter som kommer att tas från eventuella berättigade återbetalningar efter att paketet har returnerats till oss.

Se till att inkludera följande information i din retur:

  • Namn/e-postadress som används för beställningen
  • Ordernummer
  • Anledning till retur eller ange varan du vill byta mot

Du kan använda ett papper, bifogad följesedel eller en utskrift av din e-postbekräftelse. Detta kommer att möjliggöra snabbare bearbetning.

Behandlingen kan ta 7-14 dagar när vi har tagit emot den. Om du skickar en vara över 800 kr, överväg att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring eftersom vi inte garanterar att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Eftersom vi är ett litet företag, vänligen meddela oss om du upplevde några problem med produkten. All feedback kommer att uppskattas mycket och hjälper oss att förbättra och utveckla framtida produkter.

ÅTERBETALNINGAR

Det kan ta 7-14 arbetsdagar innan returer behandlas. När den väl har kommit tillbaka till vår adress kommer du meddelas om returen godkänns eller avvisas och återbetalning nekas.

Om den godkänns kommer återbetalningen att returneras till det ursprungliga betalningssättet inom 3-5 vardagar. Om du inte ser pengarna returnerade till den ursprungliga betalningsmetoden senast den femte arbetsdagen, kontakta support@zendor.se för att verifiera att återbetalningen har behandlats.

Skador och problem
Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.

Undantag / engångsartiklar
Tyvärr kan vi inte ta emot returer på presentkort.

Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.

Återbetalningar
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns får du automatiskt en återbetalning med din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att bearbeta och genomföra återbetalningen.